Schoonmaak idee 21.png
Renke roze.png

Over mij

Ik ben Renke Walstra, sinds 2013 ondernemer (fotograaf en grafisch vormgever) in mijn eigen fotostudio te Assen. www.renke.nl

Mijn grootste omzet haal ik uit groepsfoto's, dus je kunt wel nagaan dat ik i.v.m. corona een behoorlijke omzetdaling heb gehad. Stilzitten is niks voor mij en ik heb dus bij verschillende bedrijven en organisaties schoongemaakt.  Hier viel mij het een en ander op: De meeste werknemers hebben geen idee hoe je hygiënisch werkt of worden niet goed genoeg (te kort) ingewerkt. De verkeerde volgorde of middelen worden toegepast. Eigenaren en managers hebben hier niet altijd weet van. Hiervan dacht ik, dit kan én moet beter!

Wat valt mij op?

Het bedrijf heeft het meestal goed georganiseerd, de juiste producten, mooie informatielijsten, maar de werknemer laat hier vaak zijn eigen visie op los. Met misschien de gedachte: ‘als het schoon lijkt, zal het wel goed zijn’. Dit is niet altijd juist. Of de werknemer is minder goed in het lezen van lijsten (de theorie).

De volgorde van schoonmaken (met name bij het sanitair) is niet altijd op orde. Eerst wordt vaak de toiletpot schoongemaakt en met hetzelfde doekje worden daarna kranen, deurklinken etc. schoongemaakt. Ook worden tussendoor geen schone handschoenen aangetrokken of de handen op de juiste wijze gewassen.

Bij prullenbakken (met name waar voedsel, dameshygiëne en luiers in zitten) wordt de zak niet vervangen, maar leeggegooid. Bij mijn eerste werkplek hoorde ik dat de zak al minstens 3 jaar erin zat, ja je leest het goed, 3 jaar. Een prullenbak waar alleen handdoekjes in gegooid worden hoeft natuurlijk niet iedere dag, om de dag of eens per week zou hier bijvoorbeeld ook kunnen.

Ook de hoeveelheid schoonmaakmiddel die toegepast wordt is niet altijd juist, gebruik je een verkeerde verhouding (veel minder of meer) werkt het niet goed of zelfs averechts.

Wat kan ik voor jouw bedrijf betekenen?

Hygiene, vooral in deze tijd, is erg belangrijk. Voor een vast bedrag kom ik bij jullie op de werkvloer. Ik bekijk het huidige patroon van de werknemers en zet dit vervolgens om in een efficiëntere en hygiënischere vorm. Mijn aanpak kost jouw werknemer meestal niet meer tijd dan in zijn huidige aanpak!

Het is ook mogelijk om mij in te huren om nieuwe werknemers in te werken.

Kennismakingsgesprek

Wil jij eerst even kennismaken met mij? Je bent van harte welkom bij mij in de studio (alleen op afspraak). Dit gesprek duurt ongeveer 30 minuten en is natuurlijk vrijblijvend. Liever bij jouw bedrijf, dan reken ik alleen de reiskosten van € 0,35/km.

Wat kost het?

Je huurt mij in per keer, dus je zit nergens aan vast.

Eerste advies € 180,- (incl. BTW)

- Bij jou op de werkvloer (tot 3 uur)

- Reiskosten binnen Groningen, Drenthe en Friesland inbegrepen(m.u.v. de eilanden).

Herhaling € 120,- (incl. BTW)

- Voor bijv. het inwerken van nieuwe werknemers of een tussentijdse controle.

- Bij jou op de werkvloer (tot 3 uur)

- Reiskosten binnen Groningen, Drenthe en Friesland inbegrepen(m.u.v. de eilanden).

Hele team in werken - op aanvraag

Heeft u een groot team waarbij niet alle werknemers op hetzelfde moment aanwezig kunnen zijn, dan maak ik een aantrekkelijke prijs op.

Toeslag vrijdag en weekend

Op een vrijdag, zaterdag en zondag reken ik een toeslag van € 22,50 per uur.

Uurtarief

Ma t/m do   € 40,00 / per uur

vrij t/m zo    € 62,50 / uur

Kan ik niks verbeteren bij jouw bedrijf? Dan betaal je ook niet, wel zo makkelijk!

Met het boeken van mijn dienst ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

Renke Fotografie

KvK 65140265

BTW NL002331919B13